- Цветы и растения
- Аквариум и рыбы
- Для работы
- Для сайта
- Для обучения
- Почтовые индексы Украины
- Всяко-разно
- Электронные библиотеки
- Реестры Украины
- Старинные книги о пивоварении
- Словарь старославянских слов
- Все романы Пелевина
- 50 книг для детей
- Стругацкие, сочинения в 33 томах
- Записи Леонардо да Винчи
- Биология поведения человека
Главная Экономика Книги Економіка підприємства - Макаровська Т.П. |
Економіка підприємства - Макаровська Т.П.
Приклади розв'язання задач
Задача 1. За даними таблиці проаналізувати ступінь оновлення випуску продукції у звітному році.
Показник | План | Факт |
Кількість видів продукції | 50 | 56 |
У тому числі нових видів | 18 | 15 |
Обсяг виробництва, тис. грн. | 3500 | 4100 |
У тому числі нових видів, тис. грн. | 1000 | 840 |
Розв'язання.
1. Ступінь оновлення номенклатури:
за планом 18/50*100 % = 36 %;
за звітом 15/56*100 % = 26,8 %.
2. Ступінь оновлення за вартістю:
за планом 1000/3500*100 % = 28,6 %;
за звітом 840/4100*100 % = 20,5 %.
Висновок. Планове завдання з оновлення номенклатури продукції не виконане, оскільки обсяг випуску нової продукції менший від запланованого обсягу. План перевиконано, вочевидь, за рахунок випуску застарілої продукції.
Задача 2. На м'ясокомбінаті заплановано виготовити 200 тис. банок м'ясних консервів, у тому числі 70 % вищого сорту. Ціна однієї банки консервів першого сорту — 5,8 грн, вищого — на 22 % вища. Визначити коефіцієнт сортності продукції підприємства у плановому періоді й дослідити, як він змінився порівняно зі звітним періодом, якщо у звітному періоді коефіцієнт сортності становив 0,95.
Розв'язання.
1. Плановий коефіцієнт сортності
Kc = 200000 * 0,7 *5,8 1,22 + (200000 - 200000 *0,7)* 5,8/(20 000 • 5,8)= 1338640/1160000=1,15
2. Визначимо, скільки відсотків від звітного коефіцієнта сортності становить плановий:
100*1,15/0,95= 121%
3. Отже, планова сортність збільшиться на 121- 100 = 21 %. Задача 3. За даними таблиці визначити термін окупності додаткових капіталовкладень і річний економічний ефект виробника побутової електротехніки за рахунок випуску нової моделі поліпшеної якості.
Показник | Стара модель | Нова модель |
Річний обсяг випуску продукції, тис.шт | 80 | 80 |
Додаткові капіталовкладення, тис. грн. | - | 400 |
Собівартість одиниці продукції, грн. | 165 | 205 |
Роздрібна ціна одиниці продукції, грн. | 180 | 225 |
Нормативний коефіцієнт ефективності | 0,15 | 0,15 |
Розв'язання.
1. Приріст прибутку на одиницю реалізованої продукції
АП = (225 - 205) - (180 - 165) = 5 грн.
2. Річний економічний ефект
Е =(5 - 0,15*400000/80000)* 80000 = 340000 грн.
3. Термін окупності додаткових капіталовкладень
Ток 400000/340000= 1,18 року.
Задача 4. За даними таблиці визначити загальногосподарський економічний ефект у хлібопекарській промисловості при виготовленні та споживанні харчових домішок.
Ен = 0,15.
Показник | Старий продукт | Новий продукт |
Капіталовкладення в будівництво нового цеху з виготовлення харчових домішок, тис. грн. |
| 2000 |
Річний обсяг виробництва, т | 1300 | 1300 |
Собівартість 1 т продукції, грн. | 2680 | 3020 |
Оптова ціна 1 т продукції, грн. | 3240 | 3800 |
Питоме споживання домішок на 1 т хлібобулочних виробів, грн. | 120 | 44 |
Річний обсяг виробництва хлібобулочних виробів, т | 2000 | 2000 |
Розв'язання. 1. Економічний ефект виробника
2. Економічний ефект, який отримає споживач, обчислюють як різницю поточних витрат на споживання старого та нового продукту:
Есп = 2000 • 0,12 • 3240 2000 • 0,044 • 3800 = 443200 грн.
3. Загальногосподарський ефект
Езг = Ев Ес = 443200 14300 = 428900 грн.
Задача 5. За даними таблиці оцінити маркетинговий потенціал фірми. Максимально можлива кількісна оцінка маркетингового потенціалу — 5 балів.
Складник маркетингового потенціалу | Коефіцієнт вагомості | Рейтинг складника |
Якість продукції | 0,50 | 4 |
Просування товару на ринок | 0,2 | 3 |
Продажна ціна одиниці продукції | 0,15 | 3 |
Збут продукції споживачам | 0,15 | 5 |
Розв'язання.
1. Маркетинговий потенціал фірми
0,5 • 4 + 0,2 • 3 + 0,15 • 3 + 0,15 • 5 = 2,0 + 0,6 + 0,45 + 0,75 = 3,8.
2. Для оцінки маркетингового потенціалу фірми скористаємося пропорцією:
5 балів — 100 %
3,8 балів — х %,
звідки х = 3,8 *100/5= 76 %.
Висновок. Маркетинговий потенціал фірми значний і становить 76 %.
Created/Updated: 25.05.2018