special

Cтрахування - конспект лекцій

СТРАХОВИЙ РИНОК ФРАНЦІЇ

Французький страховий ринок зазнав значних змін за останні 20 років — з розміщення контрактів на 30 млрд. французьких франків у 1970 році і до 504 млрд. французьких франків у 1992 році. Ця тенденція зростання була особливо помітна в секторі страхування життя та капіталізації. Проникнення в національну економіку поки що є неповним: за кількістю страхових контрактів Франція на 9-му місці, а за всіма секторами разом — на 12 місці, якщо виражати страхові контракти у відсотках від ВВП серед розвинених країн Заходу. Нині розширюються нові ринки: страхування комп'ютерних систем та мереж, страхові випадки в медицині тощо. Поява банківського страхування та відносна деспеціалізація каналів страхового поширення привели до стандартизації страхових послуг, особливо в галузі полісів страхування життя. Зацікавленість страховим сектором зумовлює той факт, що інвестиції у страхування стали головними інвестиціями французьких сімей. За останніх 10 років інвестиції у страхування зросли з 10 % (від загального обсягу) до 41 % у 1990 році та навіть до 59 % у 1991 році.

Розвитку маркетингу страхових послуг у Франції сприяє велика різноманітність каналів: пряме поширення, наймані агенти, які працюють через широку мережу невеличких агенцій, а також брокери, які групуються в досить великі об'єднання. Поширення та маркетинг здійснюються також через банківський ринок збуту та інші фінансові мережі. У 1993 році у французький страховій індустрії працювало близько 211100 чоловік, що становить приблизно 1 відсоток від працездатного населення.

Французькі компанії взаємного страхування (з більш жорстким відбором ризиків, нижчими цінами та тарифами) посіли значну частину ринку поряд з найнятими агентами традиційних компаній, їхня частина на ринку становить (у відсотках):

— 19,1 від усіх нових премій;

— 12,1 від нових премій у страхуванні життя;

— 39,4 від премій в інших видах страхування;

— 50 від нових премій у страхуванні автотранспорту;

— 40 від комбінованих контрактів з власниками будівель.

Французькі брокери зареєстровані в Комерційному регістрі як лідери, але під назвою: Страхова брокерська діяльність. У брокерській справі бере участь велика кількість компаній. Брокерами можуть бути як приватні особи, так і фірми. Від імені всіх клієнтів вони вибирають страховика та виступають у даному разі як радники. В 1993 році за брокерами стояло 7 відсотків сектора страхування життя та 18 відсотків сектора інших видів страхування при загальній чисельності брокерів 4200 чоловік. Порівняно з іншій країнами, французькі брокери мають велику частку ринку. В найближчому майбутньому вони будуть відігравати значну роль завдяки змінам у структурі, злиттю та змінам у формуванні капіталу.

Страхові агенти за наймом створюють реальну присутність на ринку, знаходячись близько від своїх клієнтів. Вони найактивніші у сфері індивідуального страхування, не пов'язаного зі страхуванням життя, а також у страхуванні малих та середніх компаній. З 1980-х років чисельність страхових агентів почала значно зменшуватись. Якщо в 1911-х роках агенти за наймом розподіляли 855 страхових послуг, то в 1990-х — тільки 410. Однак вони все ще залишаються лідерами з продажу страхових полісів, які не належать до страхування життя, а у сфері страхування життя володіють часткою ринку 17 відсотків.



 

Created/Updated: 25.05.2018

';