special

Словник ключових термінів з дисципліни «Маркетинг» - Гребньов М.Г

Літера "О "

Обмін

 — акт отримання від когось бажаного об’єкта замість іншого об’єкта.

Образ життя

 — поняття, що характеризує особливості повсякденного життя людей і виражається в їхній діяльності, інтересах і поглядах.

Огляд плану маркетингових заходів

 — початковий розділ маркетингового плану з коротким викладом основних цілей і рекомендацій, поданий у плані.

Однобічне позиціонування

 — помилковий підхід до позиціонування, за якого позиція компанії, будучи доведеною до цільових споживачів, створює у них дуже вузьке уявлення про дану компанію, її товари або торгові марки.

Одночасне обслуговування кількох ніш

 — стратегія, за якої компанія пропонує низку незалежних товарів або послуг, розрахованих на залучення клієнтів, що належать до окремих вузьких сегментів ринку.

Олігополістична конкуренція

 — має місце на ринку з невеликою кількістю продавців, кожний з яких вельми чутливий до політики ціноутворення і маркетингової стратегії іншого.

Операція

 — торгова операція, що здійснюється двома сторонами. Невід’ємні складові операції — два (як мінімум) товари, що мають споживчу цінність, час угоди і місце угоди.

Описове дослідження

 — маркетингове дослідження, яке проводиться для того, щоб точніше визначити маркетингові проблеми, ситуації або ринки, такі як ринковий потенціал товару або демографічні характеристики і погляди споживачів.

Опитування

 — збирання первинних даних, спрямоване на з’ясування знань, поглядів, потреб споживачів і особливостей купівельної поведінки.

Оптовики з обмеженим циклом обслуговування

 — пропонують лише обмежений перелік послуг своїм постачальникам і клієнтам.

Оптовики з повним циклом обслуговування

 — оптові торговці, що надають повний набір послуг, таких як зберігання запасів, надавання продавців, кредитування, здійснення постачання і сприяння у сфері керування.

Оптовики, що торгують за готівковий розрахунок і без доставки товару

 — оптові торговці, що мають обмежений асортимент ходових товарів, наприклад, бакалійні товари, іграшки, засоби для догляду за будинком, одяг, електричні прилади, офісне обладнання і будівельні матеріали. Вони продають товар дрібним і роздрібним торговцям з негайною оплатою купівлі і зазвичай не здійснюють доставки.

Особи впливові

 — члени закупівельного центру орга нізації, які впливають на прийняття рішення про купівлю. Звичайно вони допомагають визначити перелік товарів, що купуються, а також надають інформацію, оцінку для альтернативних рішень.

Особи, що ухвалюють рішення

 — члени закупівельної організації, що мають офіційні або неофіційні повноваження для вибору або остаточного затвердження постачальників.

Особистий продаж

 — репрезентування товару одному або кільком потенційним клієнтам, здійснюване в процесі безпосереднього спілкування і що має на меті продаж і встановлення тривалих взаємовідносин з даними клієнтами.

Оформлення замовлення

 — етап процесу закупівлі, на якому компанія-споживач видає постачальнику остаточне замовлення, оговорює технічні характеристики товару, потрібну його кількість, очікувані терміни постачання, умови повернення і гарантії.

Оцінювання варіантів

 — етап процесу прийняття рішення про купівлю, на якому споживач оцінює різні варіанти вибору, ґрунтуючись на одержаній інформації.

Оцінювання ефективності роботи постачальника

 — етап процесу здійснення закупівлі, на якому компанія-покупець оцінює своє задоволення роботою постачальника, приймаючи рішення продовжити, змінити або припинити угоду з ним.

Оцінювання характеристик товару

 — етап процесу купівлі, на якому компанія-покупець визначає і вибирає найкращі технічні характеристики потрібного товару.



 

Created/Updated: 25.05.2018