- Цветы и растения
- Аквариум и рыбы
- Для работы
- Для сайта
- Для обучения
- Почтовые индексы Украины
- Всяко-разно
- Электронные библиотеки
- Реестры Украины
- Старинные книги о пивоварении
- Словарь старославянских слов
- Все романы Пелевина
- 50 книг для детей
- Стругацкие, сочинения в 33 томах
- Записи Леонардо да Винчи
- Биология поведения человека
Главная Маркетинг Товарна інноваційна політика - Кардаш В.Я. |
Товарна інноваційна політика - Кардаш В.Я.
6.4. Етапи планування нового продукту
Створення нового продукту — це складний і багаторівневий процес застосування спеціальних знань, досвіду, методів і засобів для досягнення певної мети. Новий продукт завжди є результатом змін у матеріальному й технологічному рівнях виробництва та нормативному його забезпеченні, а тому належить до сфери управління проектами. До головних критеріїв оцінки різних варіантів виконання робіт зі створення нового продукту відносять терміни і вартість досягнення очікуваних результатів. Вони, у свою чергу, залежать від величини наявних ресурсів та від використовуваних технологій. Згідно з теорією менеджменту проектів створення продуктової інновації завжди має такі складові: цілі; основні критерії і обмеження; головні та додаткові важелі управління; невизначеність та ризики (рис. 54).
Рис. 54. Головні етапи управління проектами продуктових інновацій
Процеси управління проектами умовно можуть бути розподілені на етапи:
- ініціювання — прийняття рішення щодо початку виконання проекту;
- планування — визначення цілей і критеріїв успіху проекту, опрацьовування робочих схем їх досягнення;
- виконання — координація дій працівників та використання ресурсів для виконання проекту;
- аналіз — визначення відповідності заходів з виконання проекту цілям і критеріям успіху, застосування за необхідності коригувальних дій;
- управління — визначення коригувальних дій, їх узгодження, затвердження та застосування;
- завершення — формалізація виконання проекту, упорядкування фіналу.
Процеси управління інноваційним продуктовим проектом проходять з різною інтенсивністю, інколи паралельно. Результат виконання одного етапу становить вихідну інформацію для наступного.
У теорії і практиці маркетингу проекти продуктових інновацій переважно ототожнюються з поняттями «розроблення товарів» або «планування продукту», хоч про цілковиту тотожність цих понять говорити можна лише виходячи з вихідних принципів побудови і способів наукового пізнання особливостей сучасного етапу розвитку ринкової економіки.
Залежно від вибраної стратегії розвитку підприємства (групи підприємств) алгоритм реалізації інноваційної політики може значно змінюватися (табл. 29), але за будь-яких варіантів внутрішня структура процедури створення нових товарів залишається незмінною.
Таблиця 29
ОСНОВНІ АЛГОРИТМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ
Напрямки інноваційної політики | Маркетингові дослідження | Формування команди і системи управління проектом | Генерування ідей, розроблення стратегії інновацій | Проектування продукції і технологій |
Систематичне приведення продукції і виробництва у відповідність з потребами споживачів |
Закінчення табл. 29
Напрямки інноваційної політики | Маркетингові дослідження | Формування команди і системи управління проектом | Генерування ідей, розроблення стратегії інновацій | Проектування продукції і технологій |
Подолання невизначеності зовнішнього середовища. Підвищення конкурентоспроможності | ||||
Послідовний розвиток окремих складових системи | ||||
Прискорення темпів розвитку за обмежених ресурсів | ||||
Ефективне подолання невизначеності зовнішнього середовища підприємства | ||||
Конструктивна та технологічна наступність. Стабілізація виробничого процесу | ||||
Подовження життєвого циклу продукції/технології | ||||
Раціональне співвідношення обсягу і якості продукції, що виробляється |
Процедура створення нових товарів від виникнення ідеї аж до випуску готового виробу є органічним поєднанням кількох етапів (рис. 55).
Рис. 55. Головні етапи процесу створення нового товару
Created/Updated: 25.05.2018