ЦІЛЬОВЕ УПРАВЛІННЯ [ЦЕЛЕВОЕ УПРАВЛЕНИЕ] - спрямування діяльності щодо управління об'єктом на досягнення постав-лених певних цілей і завдань. Інша назва- програмно-цільове управління.
ЦІЛЬОВЕ ФІНАНСУВАННЯ [ЦЕЛЕВОЕ ФИНАНСИРОВАНИЕ] - виділення фінансо-вих ресурсів цільовим призначенням для досягнення певної мети, вирішення кон-кретної соціально-економічної проблеми, будівництва конкретного об'єкта, реалізації конкретної програми.
ЦІЛЬОВЕ ЦІНОУТВОРЕННЯ (ЦЕЛЕВОЕ ЦЕНООБРАЗОВАНИЕ] - метод встановлен-ня цін для забезпечення бажаного рівня до-ходу на вкладений капітал.
ЦІЛЬОВИЙ МАРКЕТИНГ [ЦЕЛЕВОЙ МАРКЕТИНГ] - форма маркетингової діяльнос-ті, у процесі якої продавець товару розмежо-вує сегменти ринку і для кожного з них роз-робляє певну окремо визначену, конкретну тактику, засоби маркетингу.
ЦІЛЬОВІ АВАНСИ [ЦЕЛЕВЫЕ АВАНСЫ] - грошові суми, що видаються для закупівлі певних товарів, для проведення комерцій-них операцій.
ЦІЛЬОВІ ВНЕСКИ [ЦЕЛЕВЫЕ ВЗНОСЫ] - формування певних коштів для проведення окремих специфічних заходів, що вимага-ють залучення таких коштів.
ЦІЛЬОВІ ОБЛІГАЦІЇ (ЦЕЛЕВЫЕ ОБЛИГАЦИИ] - цінні папери, що випускаються для фінансування переважно приватних під-приємств; підприємці одержують прибуток за рахунок нижчої процентної ставки порів-няно з банківським процентом, власник об-лігацій одержує вигоду в результаті меншо-го оподаткування свого доходу.
ЦІЛЬОВІ ПОДАТКИ [ЦЕЛЕВЫЕ НАЛОГИ] - форма мобілізації державою коштів на прове-дення певних заходів (напр., підтримання у належному стані економіки, прокладання транспортних шляхів, магістралей тощо).
ЦІЛЬОВІ ПОЗИКИ [ЦЕЛЕВЫЕ ЗАЙМЫ] - державні позики, кошти від яких спрямову-ються на здійснення певних соціально-еко-номічних завдань, досягнення конкретних господарських цілей, що зазначається під час випуску позики.
ЦІНА [ЦЕНА] - грошова оцінка (вираз) вар-тості уречевленої в товарі праці, грошовий вираз вартості товару, величина його вар-тості. Визначається суспільне необхідним робочим часом на його виробництво і реа-лізацію. Вона може бути вища за величину вартості товару, коли попит значно переви-щує пропозицію і утворюється значний обсяг незадоволеного попиту населення і, навпаки, нижчою за вартість - в умовах перевиробництва і значного надлишку про-позиції товару. У ринковій економіці внас-лідок дії економічних законів складається певна система ціноутворення. Фактори, що формують П., діють не ізольовано один від одного, а комплексно, у діалектичній єднос-ті: одні з них зумовлюють необхідність під-вищення Д„ а інші - зниження. Нижньою межею П. є сума витрат виробництва і реа-лізації товару та мінімального прибутку для нормального функціонування підприємств і підтримки процесів відтворення. Верхньою межею - економічна ефективність застосу-вання нових сучасних засобів виробництва, впровадження прогресивних технологій, висока якість товару відповідно до попиту населення і конкурентоспроможність на ринку. Ц. є найважливішим елеме
нтом, ба-рометром і каталізатором економіки. У ди-наміці цін відбиваються і ніби перехрещу-ються всі основні економічні і соціально-політичні проблеми суспільства.
|