special

Економічна енциклопедія. Літера Ц

ЦІНОВА РІВНОВАГА [ЦЕНОВОЕ РАВНОВЕСИЕ]

- досягнення за допомогою цінової політики такого співвідношення цін на різ-ні групи товарів, яке забезпечує рентабель-ну роботу і підприємств, які їх купують, і під-приємств, які продають ці товари.

ЦІНОВА СТРАТЕГІЯ МАРКЕТИНГУ (ЦЕНОВАЯ СТРАТЕГИЯ МАРКЕТИНГА]

- страте-гія, що базується на основі вивчення сегмен-тів ринку, особливостей категорій спожива-чів, корисності, необхідності товарів і послуг у процесі управління ціною продукції для забезпечення її збуту.

ЦІНОВА СТРАТЕГІЯ ПРОНИКНЕННЯ [ЦЕНОВАЯ СТРАТЕГИЯ ПРОНИКНОВЕНИЯ]

- 1. Зниження ціни товару чи послуг для ма-сового захоплення ринку. 2. Зваження (оцін-ка) ситуації з припущенням наперед, що то-вар матиме попит на ринку.

ЦІНОВА УГОДА [ЦЕНОВОЕ СОГЛАШЕНИЕ]

- контракт, договір, у якому встановлюєть-ся або закріплюється на певний строк ціна на товар,на цінні папери.

ЦІНОВИЙ ІНДЕКС [ЦЕНОВОЙ ИНДЕКС]

- показник, який характеризує відносні змі-ни середнього рівня цін товарів у часі й те-риторіальному (регіональному) розрізі.

ЦІНОВИЙ МАРКЕТИНГ [ЦЕНОВОЙ МАРКЕТИНГ]

- акції управління ціною продук-ції для забезпечення її збуту. Враховується дія таких факторів, як витрати виробниц-тва, рівень необхідності певного товару для споживача, категорія зацікавлених спожи-вачів, реакція конкурентів на зміну ціни, та інші фактори.

ЦІНОВІ ВІЙНИ [ЦЕНОВЫЕ ВОЙНЫ]

- кон-курентні дії та протидії, які порушують рин-кову рівновагу. Щоб уникнути Ц.в., які зав-дають шкоди усьому загалу підприємців і торговців, олігополістичні фірми намага-ються утримувати "порядок на ринку" мов-чазною домовленістю конкурувати тільки в диференціації продукції, рекламі нових то-варів. Іноді мовчазні угоди замінюють на таємні. Див. також Війна цін.

ЦІНОУТВОРЕННЯ [ЦЕНООБРАЗОВАНИЕ]

- процес утворення цін на товари і послуги на підставі існуючих методів і способів, єди-них для всіх товарів і послуг.

ЦІНОУТВОРЕННЯ ВИДАТКОВЕ [ЦЕНООБРАЗОВАНИЕ ЗАТРАТНОЕ]

-ціноутворення. в основі формування цін якого закладені витрати виробництва та обігу.

ЦІНОУТВОРЕННЯ РИНКОВЕ (ЦЕНООБРАЗОВАНИЕ РЫНОЧНОЕ]

- ціноутворення, для якого визначальним є співвідношення на ринку попиту і пропозиції

ЦІНОУТВОРЕННЯ ЦЕНТРАЛІЗОВАНЕ ДЕРЖАВНЕ (ЦЕНООБРАЗОВАНИЕ ЦЕНТРАЛИЗОВАННОЕ ГОСУДАРСТВЕННОЕ]

- ціноутворення, яке базується на політиці держави щодо визначення розмірів цін на окремі товари. Державна ціна встановлю-ється на продукцію, виробництво якої зосе-реджене на підприємствах, що посідають монопольне становище на ринку. Це ціни на соціальне значущі, пріоритетні товари і по-слуги; ресурси, що певним чином вплива-ють на загальний рівень і динаміку цін.



 

Created/Updated: 25.05.2018