special

Економічна енциклопедія. Літера Ц

ЦІННІ ПАПЕРИ ТОВАРНІ [ЦЕННЫЕ БУМАГИ ТОВАРНЫЕ]

- папери, що закріплюють майнові права їх власників: коносаменти (товарні накладні), складські свідоцтва. Особливе значення займають акції, які да-ють власникам як грошові права, так і май-нові (товарні).

ЦІННІСНА ОРІЄНТАЦІЯ [ЦЕННОСТНАЯ ОРИЕНТАЦИЯ]

- вибіркове, індивідуальне (окремішне) відношення людини до матері-альних і духовних цінностей, система її ус-тановок, переконань, відданих комусь чи чомусь переваг, виражена у поведінці люди-ни, її діях.

ЦІННОСТІ ВАЛЮТНІ [ЦЕННОСТИ ВАЛЮТНЫЕ]

- до них належать: іноземна валюта в готівці; платіжні документи (чеки, векселі, тратти, акредитиви тощо) в іноземній ва-люті; фондові цінності (акції, облігації) в Іноземній валюті; дорогоцінні метали - золото, срібло, платина, метали платинової групи; природне коштовне каміння, за винятком ювелірних та інших побутових виробів з них. Для Ц.в. встановлено відпо-відний режим обігу.

ЦІНОВА ГНУЧКІСТЬ [ЦЕНОВАЯ ГИБКОСТЬ]

- змінність цін залежно від кон'юн-ктури ринку, попиту і пропозиції та інших факторів, що впливають на ціноутворення (витрати виробництва й обігу, податкові, цінові обмеження).

ЦІНОВА ДИСКРИМІНАЦІЯ [ЦЕНОВАЯ ДИСКРИМИНАЦИЯ]

- продаж в один 1 той самий момент одного товару різним покуп-цям за різними цінами, коли різниця у ці-нах не виправдана різними витратами ви-робництва цього товару і видатками на реа-лізацію.

ЦІНОВА ЕЛАСТИЧНІСТЬ [ЦЕНОВАЯ ЭЛАСТИЧНОСТЬ]

- реагування ціни і її зміна залежно від співвідношення попиту, пропо-зиції та стану кон'юнктури ринку.

ЦІНОВА ЕЛАСТИЧНІСТЬ ДУГОВА [ЦЕНОВАЯ ЭЛАСТИЧНОСТЬ ДУГОВАЯ]

- залеж-ність попиту і пропозиції від зміни цін, що вимірюється як середня на дузі кривої по-питу і пропозиції.

ЦІНОВА ЕЛАСТИЧНІСТЬ ТОЧКОВА [ЦЕНОВАЯ ЭЛАСТИЧНОСТЬ ТОЧЕЧНАЯ]

- за-лежність попиту і пропозиції від зміни цін, що вимірюється у точці кривої, яка описує (обґрунтовує) цю залежність.

ЦІНОВА ЗНИЖКА [ЦЕНОВАЯ СКИДКА]

-ба-зисна ціна товару, зменшена на розмір зниж-ки, що запроваджується у разі продажу вели-кої партії товару або як заохочувальний за-хід для пріоритетного покупця чи замовника.

ЦІНОВА КОНКУРЕНЦІЯ (ЦЕНОВАЯ КОНКУРЕНЦИЯ]

- один з видів конкуренції, по-в'язаний з використанням цін як засобу до-сягнення кращих економічних умов збуту, проникнення і завоювання ринку. Включає швидке маневрування (маніпулювання) ці-нами, систему поступок для тих чи інших по-купців іншими фірмами-збутовиками тощо.



 

Created/Updated: 25.05.2018