special

Аналіз банківської діяльності - Герасимович А.М.

9.1.4. Аналіз конкурентоспроможності банку щодо розрахунково-касового обслуговування клієнтів

В умовах конкуренції і можливостей клієнта щодо вибору обслуговуючого банку, конкурентоспроможність розрахунково-касових послуг, які банк надає клієнтам, має вагоме значення для розширення його клієнтської бази.

Аналіз конкурентоспроможності послуг банку включає такі етапи:

  • визначення ринку банку, що включає географічну зону, клієнтів, ідентифікацію банків-конкурентів;
  • визначення показників конкурентоспроможності розрахунково-касового обслуговування;
  • порівняльний аналіз показників конкурентоспроможності банку з показниками банків-конкурентів;.
  • висновки щодо напрямів підвищення конкурентоспроможності банку на ринку розрахункових і касових послуг.

Аналіз ділянки ринку банку здійснюється в складі маркетингового дослідження.

Показники конкурентоспроможності банківських послуг є типовими для ринку послуг, але мають враховувати особливості банківської діяльності.

Аналіз конкурентоспроможності розрахунково-касових послуг здійснюється за такими показниками:

  • наявність розвиненої мережі структурних підрозділів, які надають розрахункові та касові послуги (кількість і типи);
  • кількість банкоматів;
  • кількість торговельних (банківських) терміналів та інших електронних пристроїв;
  • зручність розташування;
  • кількість імпринтерів;
  • послуги, які надає банк, порівняно з особливостями та характеристиками послуг банків-конкурентів;
  • наявність вільного входу до місця здійснення операції;
  • зручність місця проведення операції для клієнта;
  • рівень конфіденційності операції;
  • тривалість надання послуги;
  • тривалість операційного часу банку;
  • регламент обміну інформацією по каналах зв’язку при електронній формі розрахункових документів;
  • можливість філії щодо надання всього переліку послуг, які надає головний банк;
  • своєчасність здійснення переказів;
  • кількість випадків і сума пені за перевищення нормативного терміну проходження платежів;
  • термін замовлення для зняття з рахунка готівкових коштів;
  • рівень тарифів на послуги відносно рівня тарифів банків-конкурентів;
  • розмір плати банком клієнтові за тимчасове користування залишком коштів на його поточному рахунку;
  • періодичність сплати банком клієнтові процентів за користування залишком коштів на його поточному рахунку;
  • розмір пені, яку клієнт сплачує банку у випадку несвоєчасного повідомлення банку про факти помилкового зарахування коштів на рахунок та /чи несвоєчасного їх повернення;
  • розмір пені, яку клієнт сплачує банку у випадку несвоєчасної оплати послуг банку;
  • наявність технічних засобів зв’язку для отримання інформації про стан рахунку;
  • можливість проведення електронних банківських операцій.

Аналіз конкурентоспроможності розрахунково-касових послуг здійснюється окремо для оптового і роздрібного ринку у зв’язку з різними умовами надання послуг, різними критеріями оцінки якості послуг юридичними і фізичними особами, різним ступенем відкритості інформації на цих сегментах.



 

Created/Updated: 25.05.2018