- Цветы и растения
- Аквариум и рыбы
- Для работы
- Для сайта
- Для обучения
- Почтовые индексы Украины
- Всяко-разно
- Электронные библиотеки
- Реестры Украины
- Старинные книги о пивоварении
- Словарь старославянских слов
- Все романы Пелевина
- 50 книг для детей
- Стругацкие, сочинения в 33 томах
- Записи Леонардо да Винчи
- Биология поведения человека
Главная Прочие дисциплины Охорона праці - Москальова В.М. |
Охорона праці - Москальова В.М.
6.6.5 Пожежна охорона та організація гасіння пожеж
Для підтримки необхідного рівня пожежної безпеки на об’єктах і в населених пунктах створюють пожежну охорону, яка поділяться на:
- державну ;
- відомчу;
- сільську (місцеву);
- добровільну.
Державна пожежно-рятувальна служба функціонує на базі воєнізованих та професійних пожежних частин, що підпорядковані МНС. Її структура , функції, обов’язки та права визначені Законом «Про пожежну безпеку» та Положеннями про пожежну охорону (1994).
Підрозділи Державної пожежно- рятувальної служби створюються в населених пунктах, які мають особливо важливе значення або високу пожежну небезпеку.
Відомча пожежна охорона створюється у відомствах підвищеної небезпеки на підставі переліку кабміну. Об’єктова пожежна охорона створюється на об’єктах підвищеної небезпеки на підставі договорів між пожежно-рятувальною службою обласних апаратів та об’єктами. Ці підрозділи щодо покладених на них функцій керуються нормативними актами, які діють у Державній пожежно-рятувальній службі.
У населених пунктах де немає підрозділів Державної пожежної служби, органи місцевої адміністрації створюють місцеві (сільські) пожежні команди, фінансування та матеріально технічне забезпечення яких здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету та коштів підприємств, розташованих та території району.
Добровільні пожежні дружини (ДПД) створюються на підприємствах з числа працівників з метою підтримки відповідного рівня пожежної безпеки.
Добровільна пожежна охорона має відповідну матеріально-технічну базу, спеціальне технічне обладнання, засоби зв’язку, забезпечення спецодягом і засобами індивідуального захисту.
Фінансово-матеріальне забезпечення державної пожежно-рятувальної служби, здійснюється за рахунок державного бюджету, а також місцевих бюджетів і коштів отриманих від підприємств, що ними охороняються.
Особовий склад Державної пожежно-рятувальної служби (рядовий і керівний) основним оперативним завданням під час гасіння пожеж має порятунок людей, у разі загрози їх життю, та ліквідацію пожежі у тому обсязі якого вона набула на момент прибуття.
Для виклику пожежної охорони встановлено єдиний номер – 01. Гасіння пожежі здійснюється безкоштовно, а збитки, пов’язані з пошкодженням майна, завдані гасінням пожежна охорона не відшкодовує.
Після ліквідації пожежі комісія складає матеріали про пожежу за формами встановленими МНС.
Порядок гасіння пожеж встановлюється МНС за погодженням з зацікавленими міністерствами та відомствами, які мають вести облік пожеж на об’єктах, що належать до їх компетенції та аналізувати причини їх виникнення і вживати заходи для їх усунення.
Порядок ведення обліку пожеж та їх наслідків визначають «Правила обліку пожеж та їх наслідків» (№2030, 2003).
Державний облік пожеж здійснює МНС. Про пожежі та їх наслідки міністерства та відомства щомісячно надають інформацію МНС.
Відповідальність за своєчасне подання звітних даних та повноту обліку пожеж покладено на керівників міністерств, відомств та підприємств, які ведуть цей облік.
Нагляд за дотриманням законності у діяльності пожежної охорони здійснює прокуратура на місцях.
Created/Updated: 25.05.2018