- Цветы и растения
- Аквариум и рыбы
- Для работы
- Для сайта
- Для обучения
- Почтовые индексы Украины
- Всяко-разно
- Электронные библиотеки
- Реестры Украины
- Старинные книги о пивоварении
- Словарь старославянских слов
- Все романы Пелевина
- 50 книг для детей
- Стругацкие, сочинения в 33 томах
- Записи Леонардо да Винчи
- Биология поведения человека
Главная Прочие дисциплины Охорона праці - Москальова В.М. |
Охорона праці - Москальова В.М.
5.2.2 Вимоги безпеки при експлуатації компресорних установок
Компресор – це машина для отримання стиснутого повітря, що є енергетичним джерелом для приведення в дію багатьох технологічних процесів, пневматичних інструментів та механізації інших трудомістких видів робіт.
Компресія (від лат. compression - стиснення) – стиснення повітря, газу або горючої паливно-мастильної суміші в циліндрах поршневих машин – компресорів або двигунах внутрішнього згоряння і ін.
Вимоги до безпечної експлуатації компресорних установок визначенні правилами влаштування і безпечної експлуатації стаціонарних компресорних установок повітропроводів і газопроводів.
До обладнання компресорної станції входить повітрозбірник або ресивер, призначення якого полягає у поглинанні поштовхів повітря, що надходить з компресора, тобто для вирівнювання пульсації тиску в трубопроводі. У ресивері відбувається також охолодження повітря і відокремлення вологи і масла.
При неправильній експлуатації ресивер може вибухнути. Його встановлюють поза будівлею компресорної установки, обладнують манометром, масло- і водозбірниками. Перед пуском у експлуатацію, ресивер випробовують тиском, у 1,5 рази більшим від робочого.
Повітропровід компресорної установки випробовують гідравлічним тиском, що у 2,5 разів перевищує робочий. Результати випробовувань заносять у спеціальну книгу, зареєстровану в органах Держгірпромнагляду.
Основні причини аварій, що призводять до вибуху компресорів:
- збільшення тиску повітря вище допустимого;
- перегрівання компресора внаслідок підвищення температури стиснутого повітря;
- незадовільна система змащування і низька якість мастил;
- забір запиленого повітря, неправильний монтаж і обслуговування;
- самоспалахування газоповітряної суміші;
- несправність контрольних приладів та пристроїв безпеки;
- накопичення нагару та зарядів статичного струму і ін.
При адіабатичному стиснені повітря в компресорі збільшується температура стисненого повітря, яку визначають за формулою:
, (30)
де , - температура повітря до і після стиснення, С;
, - тиск повітря до і після стиснення, Па;
- показник адіабати (m=1,2-1,4).
Контроль і регулювання тиску в компресорі здійснюється запобіжними клапанами. У автоматичному режимі при збільшенні тиску компресор переводиться на холостий хід, а надлишок повітря випускається в атмосферу.
При збільшенні тиску початкова міцність металу знижується, внаслідок чого може настати неминучий вибух компресора.
При тиску 5 кг/см температура металу досягає 221С, що веде до випаровування компресорного масла, утворення нагару і вибухонебезпечної суміші, що спричиняє вибух. Вибухонебезпечні суміші утворюються також при всмоктуванні незначного забрудненого повітря.
Для запобігання вибуху передбачене повітряне або водяне охолодження та спеціальне компресорне мастило з температурою спалаху 216-240С і температурою самоспалахування понад 400С, що є вищим за температуру стиснення повітря.
До обслуговування компресорних установок допускаються особи не молодші 18 років, придатні до цієї роботи за станом здоров’я, навчені за відповідною програмою і мають посвідчення на право експлуатації компресорних установок. Знання правил обслуговування перевіряються не менше одного разу на рік.
Created/Updated: 25.05.2018