- Цветы и растения
- Аквариум и рыбы
- Для работы
- Для сайта
- Для обучения
- Почтовые индексы Украины
- Всяко-разно
- Электронные библиотеки
- Реестры Украины
- Старинные книги о пивоварении
- Словарь старославянских слов
- Все романы Пелевина
- 50 книг для детей
- Стругацкие, сочинения в 33 томах
- Записи Леонардо да Винчи
- Биология поведения человека
Главная Менеджмент Конспекты лекций Управління спецпроектами (конспект лекцій НУДПСУ) |
Управління спецпроектами (конспект лекцій НУДПСУ)
9.3. Організація ефективної діяльності команди
Існує декілька типів спільної діяльності в команді:
Спільно-взаємодіючий тип – він характеризується обов’язковістю участі кожного члена команди в розв’язанні загальної задачі. Інтенсивність праці приблизно однакова для всіх, особливості діяльності визначаються керівником, ефективність діяльності рівною мірою залежить від всіх членів команди. Для осіб, які схильні працювати в командах такого типу, характерні орієнтація на колективні цілі, групову мораль, повага авторитету лідера.
Спільно-індивідуальний тип – він характеризується мінімальною взаємодією між учасниками процесів. Кожен виконавець здійснює свою роботу та представляє результат власного труда. Членів команди об’єднує тільки предмет труда, який кожен з них обробляє особливим чином. Для учасників цього типу діяльності характерні висока ініціативність, орієнтація на результат та індивідуальні досягнення. Такі працівники головними вважають свої власні цілі і схильні самостійно розробляти способи досягнення цілей в умовах внутрішньої конкуренції.
Спільно-творчий тип , в якому кожен з членів команди є рівноправним співавтором нового продукту чи послуги. При цьому кожен співробітник намагається підвищити власну професійність за рахунок участі у колективній праці. Учасники цього типу організації діяльності орієнтуються на професійний розвиток, мають схильність до співробітництва з спеціалістами інших областей діяльності. Основною цінністю для них є досягнення нових знань, створення умов для індивідуального розвитку, повага прав кожного члена колективу.
Характеристика того, як приймаються управлінські рішення в організації (команді) називається управлінською формою.
Характеристика способу реалізації управлінських рішень називається важелем управління.
Існують такі управлінські форми:
- Колективістська - передбачає одноособове прийняття рішень лідером колективу, а співробітники є слухняними виконавцями. Для такої форми характерним є сімейний тип взаємовідносин. Головним важелем управління при цьому є авторитет керівника. Якщо дії керівника відповідають традиціям колективу, його нормам, то він сприймається як ефективний кервник.
- Ринкова управлінська форма – передбачає прийняття рішень у відповідності до вимог ринку. Основним важелем впливу на персонал є гроші. Керівник буде сприйматися як сильний, ефективний, якщо він може забезпечити співробітникам відповідну винагороду, більш вигідні фінансові умови, ніж інший керівник. Ця управлінська форма відповідає підприємницькій організаційній культурі.
- Демократична управлінська форма пов’язана з використанням закону, як головного важеля управління. В таких командах можуть працювати професіонали, орієнтовані на досягнення результатів ( на отримання нових знань) та професійний розвиток.
- Діалогова управлінська форма характеризується розподіленням управлінських функцій, які можуть бути ефективно виконанні тільки за умов активної участі всіх суб’єктів управління Головним важелем управління є унікальні знання членів колективу.
Табл.9.1. Зв’язок організаційних культур, управлінських форм і типів спільної діяльності
Тип спільної діяльності | Управлінська форма | Важіль управління |
Спільно-взаємодіючий Спільно-індивідуальний Спільно-творчий | Колективістська РинковаДемократична, Діалогова | Авторитет Гроші Закон, знання |
Інтегральною характеристикою команди є її організаційна культура.
- Організаційна культура включає:
- розуміння свого місяця в команді;
- цінності та норми поведінки;
- комунікаційну систему та культуру спілкування;
- критерії та правила повноважень та відповідальності, статусу та влади;
- правила неформальних відносин;
- існуючи в команді звички та традиції;
- трудова та ділова етика.
Приклад зовнішніх ознак організаційної культури команди
- Всі співробітники дотримуються в одязі “офісного стилю”. На п’ятницю не призначаються ніякі переговори, тому що традиційно в цей день всі одягаються “вільно”.
- У всіх однакові, дороги ручки однієї фірми;
- Впроваджується принцип: “Працюєш на здоровий образ життя – не пали”.
- День створення компанії – свято у колективі.
- Якщо співробітники затримуються на роботі – за рахунок фірми їх пригощають обідами.
- За кожен відпрацьований рік сплачується визначена премія.
- Всі звертаються на “ти”- це настанова.
- Ніякого запису до президента – його двері завжди відкриті.
Created/Updated: 25.05.2018