- Цветы и растения
- Аквариум и рыбы
- Для работы
- Для сайта
- Для обучения
- Почтовые индексы Украины
- Всяко-разно
- Электронные библиотеки
- Реестры Украины
- Старинные книги о пивоварении
- Словарь старославянских слов
- Все романы Пелевина
- 50 книг для детей
- Стругацкие, сочинения в 33 томах
- Записи Леонардо да Винчи
- Биология поведения человека
Главная Менеджмент Міжнародний менеджмент - Панченко Є. Г. |
Міжнародний менеджмент - Панченко Є. Г.
ТЕМА 1. ГЛОБАЛІЗАЦІЯ ЯК ОСНОВА МІЖНАРОДНОГО БІЗНЕСУ
1.1.Суть і фактори глобалізації
Глобалізація - посилення взаємозалежності національних економік, переплетіння соціально-економічних процесів, що відбуваються у різних регіонах світу і спонукають фірми до пошуку кращих умов діяльності.
а) Рушійні фактори глобалізації
• Подолання нерівномірного розміщення сировинних і енергетичних ресурсів по території планети.
• Природно-кліматичні і економічно-географічні відмінності, що зумовлюють територіальний поділ праці, спеціалізацію країн і викликають розвиток і поглиблення взаємозв'язків між ними.
• Досягнення транспорту і комунікацій.
• Наростання відкритості ринків і міжнародних відносин.
• Прискорення темпів технологічних нововведень і виведення винаходів на ринок.
• Кооперація зусиль багатьох держав в екологічній сфері.
б) Гальмуючі фактори глобалізації
• Відмінності соціально-економічних систем.
• Втручання держав в економіку і політика протекціонизму.
• Коливання обмінних валютних курсів.
• Традиційні конфлікти.
• Ідеологічні розбіжності.
• Релігійні обмеження.
в) Ключові фактори глобалізації
• Інтернаціоналізація.
• Етика.
• Підприємництво.
• Ділові комунікації.
1.2. Інтернаціоналізація бізнесу і менеджменту
Інтернаціоналізація бізнесу і менеджменту - поєднання зусиль національних і міжнародних компаній різних країн у здійсненні різноманітних ділових операцій.
Багатонаціональні компанії, корпорації (multinational company - MNC) - це такі організації що роблять бізнес в двох або більше країнах, тобто здійснюють значні ділові операції і мають інтереси на ринках іноземних країн.
• Метод поступового переходу від однієї фази інтернаціоналізації до наступної (Phased intemationalization) - компанія пропонує продукти в іншій країні (країні - господаря) після ретельного дослідження ринку.
б) Вихід на міжнародні ринки з новими продуктами, що відповідають потребам клієнтів в країні-господаря
в) Використання різних форм інтернаціоналізації бізнесу
1.3. Шляхи і обмеження інтернаціоналізації бізнесу і менеджменту
• Розвиток міжнародних економічних відносин і розширення сфери міжнародного менеджменту
• Використання досвіду управління провідними міжнародними корпораціями • Розширення міжнародної підготовки кадрів менеджерів
• Спільні дослідження проблем міжнародного бізнесу і менеджменту.
Два основних типи виробництва у багатонаціональних корпораціях:
• Багатонаціональне виробництво - компанія має окрему стратегію щодо кожної країни і конкурує з місцевими підприємствами.
• Глобальне виробництво - міжнародні компанії конкурують між собою по всьому світі.
Основні типи міжнародних корпорацій:
а) Американські корпорації
• Дженерал Моторз
• Дженерал Електрик
• Ай-Бі-Ем
• Мобіл Ойл
• Ай-Ті-Ті
• Форд Моторз
• Америкен Експрес
• Банк Америка
• Кока-Кола
• Проктер енд Гембл
б) Корпорації іноземного володіння
• Юнілевер
• Ройял Дати Шелл
• Нестле
• Філіпс
• Тойота Моторз Соні
• Вольксваген Хонда
в) Неприбуткові корпорації
• Червоний Хрест
• Римська Католицька Церква
• Армія США
г) Іноземні корпорації з американським володінням
• Ліптон Бантам
• Букс
• Сакс-фіфс Авеню
• Капітал Декордс
Методи виходу корпорацій на міжнародні ринки
а) Обслуговування зарубіжних ринків продуктами, що виготовляються вдома
• Метод сліпого пошуку ( Shot - in - the - dark method) - компанія пропонує навмання один або декілька найкращих продуктів, які виробляються вдома.
Таблиця 1.1.
Деякі обмеження, що застосовуються до неєвропейських фірм при виході на ринок Європейського Союзу
Товари | Основні засоби обмеження |
Автомобілі | Японські автомобілі і легкі траки імпортуються в обсязі до 9,5% ринку ЄС, хоча нещодавно цей обсяг становив 11% |
Фінансові послуги | Зарубіжні банки і торговці цінними паперами не допускаються на ринок ЄС, якщо їх країни не гарантують їм взаємні права |
Комп'ютери | Політичний тиск використовується для переконанню американських і японських компаній організовувати - більше виробництва і досліджень в Європі |
Побутова електроніка | Європейські стандарти більш сприятливі для компаній ЄС; жорсткі митні тарифи встановлені на імпорт нових технологій, зокрема таких як телевізори високої чіткості, домашня автоматика |
Засоби масових комунікацій | Субсидії на нові культурні програми на телебаченні виробництво фільмів зменшені, оскільки це пов'язується із збільшенням впливу американських розважальних груп. |
Державні замовлення | Державні контракти в телекомунікаціях, транспорті, водопостачанні і енергозабезпеченні не надаються ком паніям тих країн, які не відкривають подібні проекти для компаній ЄС. |
Телекомунікації | Державним агентствам дозволяється утримувати монополію в телефонному зв'язку, передачі даних і надається підтримка їм як локальним постачальникам для таких найважливіших закупок як великі телекомунікаційні комутатори. |
Created/Updated: 25.05.2018