special

Словник ключових термінів з дисципліни «Маркетинг» - Гребньов М.Г

Компанія-послідовник

 — одна з провідних компаній галузі, яка прагне втримати свою частку ринку, не докладаючи для цього надзвичайних зусиль.

Комплекс просування

 — специфічне поєднання реклами, особистого продажу, заходів щодо просування товару і пропаганди, що використовує компанія для досягнення рекламних і маркетингових цілей.

Комплексна закупівля

 — закупівля комплексного розв’язан­ня проблеми, що не потребує прийняття якихось окремих рішень.

Комплексне керування якістю

 — програми, спрямовані на безупинне поліпшення якості товарів, обслуговування і маркетингової діяльності.

Комунікація маркетингова

 — особистий продаж, реклама, включаючи паблік рилейшнз, стимулювання збуту, просування товару на ринку.

Конкурентна перевага

 — перевага над конкурентами, що досягається за рахунок пропонування споживачам товарів вищої якості або завдяки низьким цінам, або ч ерез надання великих вигод, які компенсують високі ціни на товари і послуги.

Конкурентні стратегії

 — стратегії, які дозволяють компанії посісти міцні позиції в боротьбі з конкурентами і дають найсильнішу з усіх можливих стратегічну перевагу перед конкурентами.

Конкуренція монополістична

 — одна з форм конкуренції на ринку, де безліч покупців і продавців укладають угоди в широкому діапазоні цін. Таку можливість обумовлює здатність продавців запропонувати покупцям різні товари, що різняться один від одного якістю, зовнішнім оформленням, іншими властивостями, а також асортиментом супутніх послуг. Покупці, які бачать цю різницю, готові платити за товари аж до найвищих цін, зафіксованих на ринку.

Конкуренція недосконала

 — конкуренція на ринку, де порушено баланс між продавцями і покупцями, яка призводить до відхилення реальних ринкових цін від цін рівноваги вгору (за нестачі продавців) або вниз (за достатньої кількості продавців і товару).

Конкуренція нецінова

 — суперництво між підприємствами, що випускають аналогічні вироби, не способом маневрування цінами, а за рахунок підвищення якості продукції, оволодіння передовою технологією, удосконалення організації виробництва і керування, використання маркетингу та ін.

Конкуренція нечесна

 — конкуренція, що порушує ділові стандарти, правила і традиції (коли не порушують законів); за дотриманням правил конкуренції можуть стежити ділові асоціації і спеціальні державні органи.

Конкуренція олігополістична

 — форма конкуренції на ринку, який включає невелику кількість продавців, украй чутливих до політики ціноутворення і маркетингової стратегії. Незначна кількість учасників олігополістичного ринку великою мірою обумовлена жорсткими умовами проникнення на такий ринок. Одна з істотних ознак олігополістичного ринку полягає в тому, що його учасники не можуть розраховувати на довгостроковий позитивний результат підвищення цін: конкуренти змусять знизити їх.

Конкуренція предметна

 — різновид товарної конкуренції. Виникає в результаті виготовлення різними підприємствами практично однакових виробів. Різниця між такими виробами у виготовленні, дизайні, упаковці, торгових марках.

Конкуренція «примарна»

 — посилання покупців на низькі ціни конкурентів, яких (цін) не існує.

Конкуренція функціональна

 — різновид товарної конкуренції. Обумовлюється тим, що конкретна потреба може бути задоволена за допомогою виробів-замінників, які називаються функціональними конкурентами. Цей нюанс під час комплексного дослідження ринку потрібно враховувати навіть тоді, коли підприємство виходить на ринок із принципово новим виробом.

Конкурси, лотереї і гра

 — заходи, що їх спеціально вживають для стимулювання збуту, які дають споживачеві шанс випадково або доклавши певних зусиль виграти що-небудь, наприклад, гроші, путівки або товари.

Консьюмеризм

 — організований рух громадян і державних органів, спрямований на підвищення впливу покупців на продавців продукції.

Контакт

 — один з етапів процесу продажу, коли продавець зустрічається з покупцем.

Контактна аудиторія

 — група людей, яка виявляє реальний або потенційний інтерес до компанії і від якої залежить, чи досягне компанія своєї мети.

Контроль маркетингу

 — кількісне визначення й аналіз результатів реалізації маркетингових стратегій і планів, а також здійснення коригуючих дій для досягнення поставлених цілей.



 

Created/Updated: 25.05.2018